Nowe strategie inwestycyjne w biznesie transportowym i hotelarskim
Nowe strategie inwestycyjne w biznesie transportowym i hotelarskim

Nowe strategie inwestycyjne w biznesie transportowym i hotelarskim

Dyrektor generalny Pershing Square Capital Management, Bill Ackman, wprowadził istotne zmiany w portfelu swojego funduszu hedgingowego w pierwszym kwartale tego roku. Zdecydował się na zwiększenie swojej pozycji w firmach transportowych i wynajmujących samochody, jednocześnie zmniejszając udziały w firmach hotelarskich i markach dóbr konsumpcyjnych.

Uber i Hertz na celowniku

W kwartale zakończonym 31 marca Ackman dodał Uber Technologies do swojego portfela, nabywając aż 30,3 miliona akcji spółki za sumę 1,64 miliarda funtów (2,20 miliarda dolarów). Ackman zdecydował się również na zakup 2,29 miliona akcji Hertz Global, zwiększając udział funduszu hedgingowego w firmie wynajmującej samochody o 17,98% lub 2,29 miliona akcji, aby posiadać łącznie 15 milionów akcji o wartości 44,22 miliona funtów (59,10 miliona dolarów).

Zmniejszenie udziałów w Hilton i Nike

W tym samym czasie Ackman sprzedał 2,44 miliona akcji, czyli prawie połowę swojego udziału w globalnej firmie hotelarskiej Hilton Worldwide Holdings. Ponadto zdecydował się na sprzedaż wszystkich swoich udziałów w Nike, wynoszących 18,77 mln akcji, o wartości 868,10 mln funtów (1,16 mld dolarów), w oparciu o poniedziałkową cenę zamknięcia wynoszącą 46,46 funtów (62,08 dolarów) za akcję.

Uber i Hertz z dobrymi wynikami

Uber wprowadza innowacyjne rozwiązania, aby uczynić takie czynności jak poranne dojazdy do pracy, dostawy żywności czy zakupy spożywcze na ostatnią chwilę przystępnymi cenowo dla milionów klientów w środowisku o wysokiej inflacji. Tymczasem Hertz Global zauważył w swoim raporcie zysków za I kwartał, że przejście na bardziej wydajną i opłacalną flotę pojazdów pomogło firmie osiągnąć poprawę o 68,85 mln funtów (92 mln dolarów) rok do roku w bezpośrednich kosztach operacyjnych dzięki środkom obniżającym koszty.

Spadek przychodów Nike i Hilton

Przychody Nike spadły o 9% do 8,45 mld funtów (11,3 mld dolarów) w trzecim kwartale fiskalnym. Tymczasem Hilton Worldwide Holdings obniżył swoją prognozę wzrostu przychodów z pokoi w 2025 r. pod koniec ubiegłego miesiąca, ponieważ polityka taryfowa USA i wojna handlowa poważnie wpłynęły na wydatki konsumentów na podróże.

Moim zdaniem, decyzje inwestycyjne Billa Ackmana są ryzykowne, ale potencjalnie opłacalne. Wydaje się, że skupia się na sektorach, które mogą zyskać na obecnej sytuacji gospodarczej, takich jak transport i wynajem samochodów. Jednakże, jego decyzja o wycofaniu się z firm hotelarskich i marki takiej jak Nike może okazać się przedwczesna. Te sektory mogą doświadczyć ożywienia po zakończeniu pandemii i powrocie do normalności. W każdym razie, tylko czas pokaże, czy te ruchy przyniosą oczekiwane rezultaty.

Źródło: ibtimes.co.uk